tiistai 15. toukokuuta 2012

Kuinka vihasinkaan ompelua.

Yahhoo!


Tervehdys taas. Yritän nyt alkaa kunnolla tänne kirjoittelemaan, kun nythän mulla on aikaa.
Ne jotka ei vielä tienneet, niin mie en ole tällä hetkellä opiskelija enkä käy töissäkään.. Toisinsanoen olen työtön. Ja hyvin tylsistynyt sellainen.

Siispä kaikki kiva tekeminen on mulle tervettullut... Jos en oo laiskalla päällä. : DD
Ja päätin tässä et kun viime merkinnässä mulla oli Yoshi pehmosta kuva, niin voisin laittaa tänne joka kerta uuden kuvan jostakin hassusta pehmostani tai muusta tavarasta. Siispä tässä tämänkertainen!


Kuka arvaa tämän? : DD


Mutta siis.. Koska mulla on niin paljon joutoaikaa ja kesä alkaa olla tuloillaan, on mulle tullutkin tekemistä.
Mie ja mun kaks kaveria suunnitellaan Animeconiin ryhmäcossia.
Oon tässä miettinyt et kertoisinko mistä sarjasta on kyse, ja kaipa mie voin sarjan ja oman hahmon paljastaa.


Kyseessä on tuo punahiuksinen. Ittoki Otoya.

En nyt tähän hätään parempaa kuvaa löytänyt, mutta tuo saa kelvata.
Kyseessähän on siis Ittoki Otoya sarjasta Uta no Prince-sama. Siitä on myös peli, tosin japaniksi..
Eli tuollainen vaatetus mun pitäis saada aikaiseksi.
Ongelma ei ole kuitenkaan suuri, sillä olenhan käynyt vaate artesaani alan... Tosin en luota kykyihini ommella tai kaavoittaa sitten yhtään... Se on se ongelma!

Eilen kuitenkin sain inspiraation kaavoittamiseen ja vaikka kuinka oletin etten osaa tehdä herrainkaulusta, niin kyllähän se luonnistui. O.O
Nyt olen jokseenkin saanut tehtyä ensimmäisen sovitusvaatteen tuosta liivistä valmiiksi. Tai, melkein valmiiksi. Mutta kuitenkin..Otin tekovaiheista hiukan kuvia tänne näytille. :D Saatte nähdä kuinka surkea olen.


Tässä näkyy kaavoitus vaiheita. Mulla oli ammattikoulu ajoilta jäänyt peruskaavat joista aloin sitten muotoilemaan tuota liiviä.


Sovitusvaatteen kankaaksi päätyi Kyou kara maou sarjasta Wolframin pukuun käytetyn kankaan rippeet. En edes muistanut että mulla oli tätä jäljellä! : D


Etu ja taka kappaleet leikattu kankaasta... Mitäs sitten? (Myöhemmässä vaiheessa huomasin että multa puuttui pikkuinen kaistale niskalenkiksi. Leikkasin sen myöhemmin.)


Ja tottakai mutkia tuli matkaan. Mulla on KADONNUT silityslauta. : DDD En tiiä yhtään missä se on. Epäilen että se jäi entiselle kämpälle...
Ja koska mun piti kuitenkin silittää nuo palat niin silitin ne maton päällä..
Remember kids. Don't do this at home!


Sitten vain nuppineuloilla kiinni nuo mitkälie sisäänotot tai leikkaukset.. Oonpa hyvä artesaani ku tiedän näitten oikeat nimityksetkin. :P


Ompelut tehty ja sehän on jo melkein valmis. Kaulus puuttuu mutta jätin tämän tälläkertaa tähän. Yllättävän hyvin meni ylle, jos en cossaisi poikaa niin ei pitäisi tehdä minkäänlaisia muutoksia. Kunhan saan kaverin auttamaan niin sovitetaan bindauksen kanssa. :)

Tämä oli sitten tässä tällä erää. Toivottakaa onnea tän cossin kanssa.


BeatError kuittaa aamukampauksellaan. See ya~

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti